Program

english version

Zoom: https://us02web.zoom.us/j/81072875206?pwd=aWtzQmJ3QnhLb3FpOHlJM0RFRmxFUT09

 

9.00

Megnyitó/Opening

 
     

9.10–10.30

Üléselnök/chair: Dér Csilla

9:10

Juhász Kornélia

Az anyanyelv és célnyelv egymásra hatása a beszéd prozódiai megvalósításában

9:30

Dančo Jakab Veronika

Szlovákiai magyar középiskolások nyelvtanórával kapcsolatos véleménye

9:50

Hrenek Éva

A tulajdonképpeni jelentés fogalmának átértelmezése

10:10

Havasi Zsuzsanna

Metaforikus kifejezések azonosítása szövegértés vizsgafeladatokban

     

10.30–10.45

Szünet / Coffee break

 
     

10.45–12.25

Üléselnök/chair: Robin Edina

10:45

Skadra Margit

International students’ electronic request strategies in an academic setting

11:05

Duha Alsayed Ahmad

English majors' flow in genre-specific writing: A pilot study

11:25

Sólyom Csilla Ibolya

Third Language Acquisition of Pronominal Possessors and Gender Agreement

11:45

Aidana Smagul

A quantitative investigation into EFL learners’ perception of translation tasks at Kazakhstani secondary schools

12:05

Tamari Narimanishvili

Error Analysis in the Argumentative Essays of Georgian learners of English

     

12:25–13:00

Ebédszünet / Lunch break

 
     

13:00–14.20

Üléselnök/chair: Károly Krisztina

13:00

Baranyi-Dupák Karina

Shadowing as an assessment technique for pronunciation learning strategies

13:20

Oleksandr Reient

The influence of contact with English speakers on L2 motivation in Ukrainian secondary schools

13:40

Kürtös Adria Mária, Sopronyi Gréta

Investigating Hungarian EFL Teachers’ Attitudes Towards Motivation

14:00

Sopronyi  Gréta, Kürtös Adria Mária 

A Quantitative Comparison of Hungarian High-school Students’ Motivation

     

14.20–14.30

Zárszó / Closing remarks – Károly Krisztina

 

 

 

.pdf