Zoom: https://us02web.zoom.us/j/81072875206?pwd=aWtzQmJ3QnhLb3FpOHlJM0RFRmxFUT09
9.00 |
Megnyitó/Opening |
|
9.10–10.30 |
Üléselnök/chair: Dér Csilla |
|
9:10 |
Juhász Kornélia |
Az anyanyelv és célnyelv egymásra hatása a beszéd prozódiai megvalósításában |
9:30 |
Dančo Jakab Veronika |
Szlovákiai magyar középiskolások nyelvtanórával kapcsolatos véleménye |
9:50 |
Hrenek Éva |
A tulajdonképpeni jelentés fogalmának átértelmezése |
10:10 |
Havasi Zsuzsanna |
Metaforikus kifejezések azonosítása szövegértés vizsgafeladatokban |
10.30–10.45 |
Szünet / Coffee break |
|
10.45–12.25 |
Üléselnök/chair: Robin Edina |
|
10:45 |
Skadra Margit |
International students’ electronic request strategies in an academic setting |
11:05 |
Duha Alsayed Ahmad |
English majors' flow in genre-specific writing: A pilot study |
11:25 |
Sólyom Csilla Ibolya |
Third Language Acquisition of Pronominal Possessors and Gender Agreement |
11:45 |
Aidana Smagul |
A quantitative investigation into EFL learners’ perception of translation tasks at Kazakhstani secondary schools |
12:05 |
Tamari Narimanishvili |
Error Analysis in the Argumentative Essays of Georgian learners of English |
12:25–13:00 |
Ebédszünet / Lunch break |
|
13:00–14.20 |
Üléselnök/chair: Károly Krisztina |
|
13:00 |
Baranyi-Dupák Karina |
Shadowing as an assessment technique for pronunciation learning strategies |
13:20 |
Oleksandr Reient |
The influence of contact with English speakers on L2 motivation in Ukrainian secondary schools |
13:40 |
Kürtös Adria Mária, Sopronyi Gréta |
Investigating Hungarian EFL Teachers’ Attitudes Towards Motivation |
14:00 |
Sopronyi Gréta, Kürtös Adria Mária |
A Quantitative Comparison of Hungarian High-school Students’ Motivation |
14.20–14.30 |
Zárszó / Closing remarks – Károly Krisztina |