Nyitólap > Osztályok > Pszicho- Neuro- és Szociolingvisztikai Osztály > Kas Bence > Szakmai életrajz

 

 

 

Szakmai életrajz

 

 

Főbb munkahelyek:

2008-tól (jelenleg is)

tudományos munkatárs, 2016-2017 megbízott osztályvezető

MTA Nyelvtudományi Intézet, Pszicho- Neuro- és Szociolingvisztikai Osztály

fejlődési pszicholingvisztikai kutatások

 

2003-tól (jelenleg is)

adjunktus, 2016-tól szakirányfelelős/szakcsoportvezető (Logopédia szakirány)

ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar

oktatás, kutatás, szakdolgozati témavezetés (eddig kb. 65 szakdolgozat)

 

2005–2008: tudományos segédmunkatárs

Budapesti Műszaki és Közgazdaságtudományi Egyetem, Kognitív Tudományi Tanszék

fejlődési pszicholingvisztikai kutatások

 

Nemzetközi kutatási projektek:

2009-től a MacArthur-Bates Communicative Development Inventories (CDI) korai nyelvfejlődési vizsgálóeljárás magyar adaptációjáért felelős kutatócsoport vezetője

2009-2013: Részvétel és irányító bizottsági tagság a COST (European Cooperation in the field of Scientific and Technical Research) IS0804-es, Language Impairment in a Multilingual Society: Linguistic Patterns and the Road to Assessment című projektjében

2005-2008: résztvevő kutató az R01 DC 00458 számú, Morphological Deficits in Specific Language Impairment című nemzetközi kutatási projektben, finanszírozó a National Institute on Deafness and Other Communication Disorders, National Institutes of Health, vezető kutató: Laurence B. Leonard, Purdue University, USA, hazai koordinátor: Lukács Ágnes, BME Kognitív Tudományi Tanszék

 

Hazai kutatási projektek:

2005-2009: résztvevő kutató az OTKA 049840 számú, „A nyelv mentális reprezentációja” című kutatási projektben, vezető kutató Pléh Csaba, BME Kognitív Tudományi Tanszék

2016-2019: résztvevő kutató a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal által támogatott, 115385 számú, „A korai nyelvfejlődés neuro-kognitív előrejelzői” című nyomonkövetéses kutatási projektben, vezető kutató Winkler István (MTA TTK)

 

Kutatói ösztöndíjak:

2014: Erdős Pál Fiatal Kutatói Ösztöndíj (TÁMOP 4.2.4.A/2-11-1-2012-0001 „Nemzeti Kiválóság Program”), a pályázat címe: Mérföldkövek a magyar nyelv elsajátításában: a korai nyelvi fejlődés tipikus folyamatainak és a nyelvfejlődési zavar tüneti jeleinek felderítése. A pályázat kiváló minősítéssel zárult.

2015-2018: Bolyai János Kutatási Ösztöndíj „A korai tipikus és megkésett nyelvfejlődés hosszmetszeti vizsgálata a magyarban”.

 

Tanulmányút:

2006: ELTE-ERASMUS oktatói tanulmányút és előadás, Universität Dortmund, Németország

 

Oktatásfejlesztési projektek:

2015: Felkért társfejlesztője az Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft. által koordinált, a TÁMOP-3.4.2.B-12-2012-0001 „Sajátos nevelési igényű gyerekek integrációja (Szakszolgálatok fejlesztése)” kiemelt projekt keretében elkészült és bemérésre került új, iskolakészültséget felmérő komplex vizsgálóeljárásnak (ld. a publikációknál).

2009-2010: felkért szakértő „A fizikai és info-kommunikációs akadálymentesítés szakmai tudásának elterjesztése és hozzáférhető szolgáltatások fejlesztése" című, TÁMOP-5.4.6/B-12/1 jelű kiemelt projektben „Bilingvális oktatásban résztvevő gyógypedagógusok és pedagógusok számára szakirányú továbbképzési szakképzési programjának kidolgozása” projektben.

2012: felkért szakértői team tagja a „21. századi közoktatás - fejlesztés, koordináció” (TÁMOP-3.1.1-08/1-2008-0002) kiemelt projekt 4. számú „A sajátos nevelési igényű gyermekek esélyegyenlőségének biztosítását segítő szolgáltatások" pillér „Diagnosztikai, terápiás és fejlesztési szakmai protokollok kifejlesztése" és „Koncepció kidolgozása a diagnosztikus ellátórendszer intézményi struktúrájának megújítására" alprojektben.

2008-2009: felkért tanulmányszerző Lukács Ágnessel a TÁMOP-5.2.1-07/1-2008-0001  „Gyerekesély program országos kiterjesztésének szakmai-módszertani megalapozása és a program kísérése” című projektben, melynek eredménye a Biztos Kezdet Kötetek

 

Oktatási tevékenység:

ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar, Gyógypedagógia alap- és mesterképzés, oktatott tárgyak: Magyar nyelv, Kommunikáció, Általános nyelvészet, Nyelvfejlődés, Pszicholingvisztika, Az afázia diagnosztikája és terápiája, Diszlexia alapismeretek,

Pécsi Tudományegyetem Nyelvtudományi Doktori Iskola, Alkalmazott Nyelvészet Doktori Program, oktatott tárgy: Ismeretek a beszédpatológia köréből

Szegedi Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar, Általános Nyelvészet mesterszak, oktatott tárgyak: Patolingvisztika, Nyelv és gondolkodás

ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar, Perinatális szaktanácsadó szakirányú továbbképzés, oktatott tárgy: Az első 3 életév kompetenciái (az anyanyelvelsajátítás és zavarai)

Pázmány Péter Katolikus Egyetem, Általános neuropszichológia szakirányú képzés, oktatott tárgy: Neurolingvisztika

Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közalapítvány, „Komplex vizsgálati eljárás, pedagógiai, gyógypedagógiai diagnosztika és tanácsadás a pedagógiai szakszolgálatoknál”  akkreditált továbbképzés, oktatott tárgy: A nyelvi fejlettség diagnosztikája

 

Bírálói tevékenység referált hazai és külföldi folyóiratokban, illetve konferenciákon:

Journal of Communication Disorders, Applied Psycholinguistics, Acta Linguistica Hungarica, Nyelvtudományi Közlemények, Alkalmazott Pszichológia, Jelentés és Nyelvhasználat, Central European Conference in Linguistics for postgraduate Students (CECIL’S), Országos Tudományos Diákköri Konferencia

 

Szakmai egyesületi tagság:

2005–2011: az International Association for Studying Child Language tagja

2009-tól a Magyar Logopédusok Szakmai Szövetsége Egyesület (MLSZSZ) tagja, elnökségi tag (2012-)

2014-től az MLSZSZ állandó delegáltja a CPLOL-ben (Standing Liaison Committee of E.U. Speech and Language Therapists and Logopedists)

Külső megbízott szakértő, Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közhasznú Nonprofit Kft.

 

Folyóirat-szerkesztő bizottsági tagság:

Logopédia folyóirat (a Magyar Logopédusok Szakmai Szövetsége Egyesület (MLSZSZ) folyóirata, tervezett indulás 2016-ban

 

Tudományos-szakmai ismeretterjesztés:

Részvétel a Raising Awareness of Language Learning Impairments (RALLI) nemzetközi kampányban, melynek célja, hogy felhívja a figyelmet a nyelvfejlődési zavar tüneteire, perspektivikus problémáira. A nyelvi zavarral kapcsolatos magyar nyelvű tájékoztató rövidfilm illetve rádióinterjú (2016. június 5-ei adás)

                                                                                             

 

 

Módosítva: 2016.07.18.

 

 

 vissza