Nyitólap >
Osztályok >
Nyelvtech/Alknyelv >
Nyelvművelő és
Nyelvi Tanácsadó Kutatócsoport >
Raátz Judit >
Publikációk listája
Raátz Judit
publikációinak listája
PhD-értekezés
Gödöllő személynevei 1722–1895. témavezető: Hajdú
Mihály, minősítése: summa cum laude
Szakkönyv, monográfia:
Gödöllő földrajzi nevei. Magyar Névtani Dolgozatok 14. szám.
Budapest, 1981, ELTE Magyar Nyelvészeti Tanszékcsoport Névkutató
Munkaközössége, pp. 77
Gödöllő személynevei 1722–1895. I–II. Magyar Névtani
Dolgozat 144. szám. Budapest, 1996, ELTE Magyar Nyelvészeti
Tanszékcsoport Névkutató Munkaközössége, I. pp. 106, II. pp. 396
Hogy hívnak? Könyv a keresztnevekről. Budapest, 1997, Korona Kiadó,
pp. 354 (Társszerző: Fercsik Erzsébet)
A keresztnevek enciklopédiája. Tinta Kiadó. 2009. (Társszerző:
Fercsik Erzsébet)
Könyvrészlet:
Raátz Judit 2011.
Névtan. In. Balázs Géza (szerk.) Nyelvészetről mindenkinek. 77
nyelvészeti összefoglaló. Inter. Budapest. 323 236.
Cikkek, tanulmányok:
Asszimiláció és elkülönülés Gödöllő névadásának tükrében. In: Farkas
Ferenc (szerk.): Tulajdonnév–használatunk. Névtudományi
tanácskozás Jászberényben 1991. október 11 12. MND. 100. Bp.,
1992. 48 56. p. (ISSN 0133 6169)
Lehet-e a siker bombasztikus? Édes Anyanyelvünk. 1992/1. 5. p.
A nem verbális jelek az írásban. Iskolakultúra. 1994/6. 60–4.
p. (társszerző: Fercsik Erzsébet)
Járulékos információk a személyazonosságban – Névváltoztatás
és ragadványnevek Gödöllő anyakönyveiben (1772 1895). Névtani
Értesítő. 1995. 17. szám 110 18. p.
Az általános iskolai tanulók névtani ismeretei egy felmérés
tükrében. Magyartanítás. 1994/5. 14 8. p.
Névtani foglalkozások I. Magyartanítás. 1995/5. 41–7. p.
(társszerző: Fercsik Erzsébet)
Névtani foglalkozások II. Magyartanítás. 1996/1. 34–9. p.
(társszerző: Fercsik Erzsébet)
A beszédművelés néhány újonnan megjelent alsó tagozatos tankönyvben.
Csengőszó. 1996/5. 14–16. p.
A névválasztás különleges esetei: Névtani Értesítő. 1996. 18. szám
75–85. p.
Látod, amit mondok? Gondolatok a nem verbális jelek osztályozásáról
. In: Fercsik Erzsébet – T. Somogyi Magda (szerk.): Oktatási
tapasztalatok – kutatási eredmények. Budapest, 1997, ELTE TFK
– Korona Nova Kiadó, 127–39. p.
Dr. Lovász Gabriella: Ablaknyitogató I-II. In: Hangay Zoltán
(szerk.) Tankönyvismertetések és kritikák kisiskolások Újabb
magyartankönyveiről. A Budapesti tanítóképző Főiskola Tudományos
Közleményei XIV. Budapest. 1997:102–8. p.
Erzsébet királyné természetszeretete a gödöllőiek emlékezetében. In:
Krassay László (szerk.): Emlékülés a Gödöllői Erzsébet-park 100.
évfordulóján. Gödöllő, 1998, k.n. 103–7. p.
Anyanyelvi tantervek a NAT alapján. In: V. Raisz – H. Varga
(szerk.): Nyelvi és kommunikációs kultúra az iskolában. XIII.
anyanyelv-oktatási napok. Budapest, 1999, Magyar Nyelvtud. Társaság.
212. szám, 658–64. p. (ISBN 963 7530)
Magyar nyelv és kommunikáció 6–18 éveseknek. In: V. Raisz –
H. Varga (szerk.): Nyelvi és kommunikációs kultúra az iskolában.
XIII. anyanyelv-oktatási napok. Budapest, 1999, Magyar Nyelvtud.
Társaság. 212. szám 705–9. p. (ISBN 963 7530)
Intern Otto, Angicica, Lütyő és a többiek, azaz névválasztás a
számítógépes csevegőcsatornán. Névtani Értesítő. 1999. 21.
szám 262–6. p.
Különleges keresztnevek az ezredfordulón. Módszertani Lapok.
Magyar. 2001. 1 szám. 9–15. p.
Különleges keresztnevek az ezredfordulón. In: Kovátsné dr. Németh
Mária (főszerk.): Nyugat-Magyarországi Egyetem Apáczai Csere János
Tanítóképző Főiskolai Kar Tanulmánykötet. Győr, 2001, NYME Apáczai
Csere János Tanítóképző Főiskola, 321-8. p. (ISSN 1417-7633)
Ésik Sándor László beszédének elemzése. In: A. Jászó Anna L.
Aczél Petra (szerk.): A szónoki beszéd részei és a beszédfajták.
Budapest, 2001, Trezor Kiadó. 117–20. p.
Az idegen keresztnevek helyesírása. Bozsik Gabriella Raisz
Rózsa (szerk.): Helyesírásunk időszerű kérdései a 21. század
kezdetén. Eger, 2001-2002. 122-130.
A szóelemektől a szavakig. Grammatikaoktatásunk a kerettanterv és az
új Magyar grammatika tükrében. In: V. Raisz Rózsa – Zimányi
Árpád (szerk.): Feladatok és módszerek az anyanyelvi nevelésben a
XXI. század elején. XIV. Országos anyanyelv-oktatási napok; Eger,
2001. július 9–12. Budapest, 2002, Magyar Nyelvtud. Társaság
216. szám 153–63. p. (ISBN 963 7530 52 5)
A számítógépes csevegőcsatornán használt nevek eredetéről. In:
Balázs G. – Jászó A. – Koltói Á. (szerk.): Éltető
anyanyelvünk. Írások Grétsy László 70. születésnapjára. Budapest,
2002, Tinta Könyvkiadó, 405-410. p.
Varmuzsa Ildikó beszédének elemzése. In: A. Jászó – L. Aczél
(szerk.): A klasszikus retorikai bizonyítás. Budapest, 2002. Trezor
Kiadó, 141–3. p.
Női neveink az Új magyar utónévkönyvben. 2002. In: Gréczi
Zsoldos Enikő – Kovács Mária (szerk.): Köszöntő kötet B.
Gergely Piroska tiszteletére. Miskolc. 151 5.
A doktori fokozattal rendelkező asszonyok névviselési szokásai. In:
Hajdú Mihály – Keszler Borbála (szerk.): Köszöntő könyv Kiss
Jenő 60. születésnapjára. ELTE Magyar Nyelvtudományi és Finnugor
Intézete, Magyar Nyelvtudományi Társaság. Budapest, 2003:622 8.
Acél vagy Zserald? Az újonnan anyakönyvezhető férfineveinkről.
Névtani Értesítő 25. szám. 2003:181 5.
Gondolatok az idegen keresztnevek helyesírásáról és
anyakönyvezéséről. In: Fercsik Erzsébet (szerk.): A nevekről. A
névtan oktatása és kutatása az ELTE Tanárképző Főiskolai Kar Magyar
Nyelvtudományi Tanszékén 1984 2003. Korona Nova Kiadó.
Budapest. 2003:269 78.
Kapcsolat a hallgatókkal. In: Róka Jolán (szerk.) Szónoklatok
nagykönyve polgármestereknek. Raabe Tanácsadó és Kiadó Kft. 2003:
1-24.
Kapcsolat a hallgatókkal. In: Róka Jolán (szerk.) Szónoklatok
nagykönyve iskolaigazgatóknak. Raabe Tanácsadó és Kiadó Kft. 2003:
1-24.
A névviselés szabályozása – új névformák. Farkas Ferenc
(szerk.) Magyar névtani kutatások itthon és határainkon túl.
Budapest. 2004:106-113.
A névválasztás szabályozása az Európai Unióban. Szabó Géza
Molnár Zoltán Guttmann Miklós (szerk.) Emberközpontúság a
magyar nyelv oktatásában és kutatásában. Szombathely. 2004:133-7.
Új névformákkal az Európai Unióba!? Névtani Értesítő. 26. szám.
2004:66-73.
Az anyaggyűjtés és az anyag elrendezése. In: Róka Jolán (szerk.)
Szónoklatok nagykönyve polgármestereknek. Raabe Tanácsadó és Kiadó
Kft. 2004. 1-26.
Az anyaggyűjtés és az anyag elrendezése. In: Róka Jolán (szerk.)
Szónoklatok nagykönyve iskolaigazgatóknak. Raabe Tanácsadó és Kiadó
Kft. 2004. 1-26.
A nem nyelvi jelek szerepe az előadásban. In: Róka Jolán (szerk.)
Szónoklatok nagykönyve polgármestereknek. Raabe Tanácsadó és Kiadó
Kft. 2004. 1-25.
A nem nyelvi jelek szerepe az előadásban. In: Róka Jolán (szerk.)
Szónoklatok nagykönyve iskolaigazgatóknak. Raabe Tanácsadó és Kiadó
Kft. 2004. 1-25.
Névtani foglalkozások I-II. (másodközlés) In: Zimányi Árpád
szerk.) Szöveggyűjtemény az anyanyelvi tantárgy-pedagógia
tanításához. EKF Líceum Kiadó, Eger. 2004.
Nemzetiségi utónévkönyvek (Magyarországi nemzeti és etnikai
kisebbségek utónévkönyve, Magyarországi német utónevek jegyzéke).
Névtani Értesítő. 27. szám. 2005:322 328.
A beszédfajták. In: Róka Jolán (szerk.) Szónoklatok nagykönyve
polgármestereknek. Raabe Tanácsadó és Kiadó Kft. 2005: 1-23.
A beszédfajták. In: Róka Jolán (szerk.) Szónoklatok nagykönyve
iskolaigazgatóknak. Raabe Tanácsadó és Kiadó Kft. 2005. 1-23.
Kontakt s poslucháčmi. Veľká kniha rétoriky pre riaditeľov škôl. Dr.
Josef Raabe Slovensko, s. r. o. Odborné nakladateľstvo. 2005: 1 23.
Ferenc. Szócikk egy készülő névszótárból. In: Mártonfi Attila Papp
Kornélia Slíz Mariann (szerk.) 101 írás Pusztai Ferenc
tiszteletére. Argumentum. 2006: 277 82.
Trends in the choice of first names in Hungary since the second
half of the 20th Century. In: Maria Giovanna Arcamone –
Davide de Camilli – Bruno Porcelli eds., /Proceedings. 22nd
International Congress of Onomastic Sciences. Pisa (Italy/),
/28.8–4.9.2005./ II. 195-207.
A ciklonok, hurrikánok, tájfunok neveiről. Névtani Értesítő. 28.
szám. 2006: 155–161.
A XXII. nemzetközi Névtudományi Kongresszusról. Névtani Értesítő.
28. szám. 2006: 155–161.
A hallás utáni szövegértés fejlesztése. In: Heltai Pál (szerk.)
Nyelvi modernizáció. Szaknyelv, fordítás, terminológia. XVI: Magyar
Alkalmazott Nyelvészeti Kongresszus. MANYE Vol.3/1. MANYE Szent
István Egyetem. Pécs Gödöllő. 2007:890 7.
A hallás utáni szövegértés. Magyartanítás. 47. sz. 2006: 22-26.
A nők névviselési szokásai Magyarországon és az EU-ban. In: Barát
Erzsébet – Sándor Klára (szerk.) A nő helye a magyar
nyelvhasználatban. JATEPress. Szeged. 2007: 169–77.
Névadás az interneten. In: Bölcskei Andrea–N. Császi Ildikó
(szerk.) Név és valóság. A VI. Magyar Névtudományi Konferencia
előadásai. A Károli Gáspár református Egyetem Magyar Nyelvtudományi
Tanszékének Kiadványai 1. Budapest. 2008. 443–50.
Lieber Kati ura
és özv. Bármi Áronné. A nemi identitás megjelenése az internetes
nicknevekben. In: Barát Erzsébet –Sándor Klára (szerk.) 2009.
A nő és a nőiesség sztereotípiái. (Nyelv, ideológia, média
konferencia 2.) Szeged: SZTE Könyvtártudományi Tanszék.
Geschlechtsstereotype im
ungarischen Vornamenschatz. In: Erika Kegyes (Hrsg.)
Genderbilder aus Ungarn. Verlag Dr. Kovač. Hamburg. 2008:117–130.
A kreatív írás gyakorlatai. In: Antalné Szabó Ágnes (főszerk.)
Anyanyelv-pedagógiai. 2008. 3-4. szám.
(http://www.anyanyelv-pedagogia.hu/cikkek.php?id=128)
A tér kifejezőeszközei általános iskolás diákok írásbeli
szövegalkotásaiban. In: Keszler Borbála–Tátrai Szilárd
(szerk.) diskurzus a grammatikában – grammatika a
diskurzusban. Segédkönyvek a nyelvészet tanulmányozásához 88.
Budapest. Tinta Könyvkiadó. 2009:243–251.
Egy újabb tárgynévtípus: a 4-es metró fúrópajzsainak névadásáról.
Névtani Értesítő 31. szám. 2009:157–65.
A retorika és a tárgyalástechnika kapcsolata. In: Raátz Judit –
Tóthfalussy Zsófia (szerk.) A retorika és határtudományai. Trezor
kiadó. 2010: 71-85.
Kompetenciagyakorlatok a nem szakrendszerű oktatásban. In: I.
Vályi András anyanyelv-pedagógiai konferencia
(megjelenés alatt)
A mai keresztnévadás kulturális reprezentációjának vizsgálata. In:
Nyelv és kultúra, kulturális nyelvészet konferencián. (megjelenés
alatt)
Raátz Judit 2011. Trisztán és Izolda a 21. században. In: Csiszár
Gábor – Darvas Anikó (szerk.) Klárisok. Tanulmánykötet
Korompay Klára tiszteletére. Magyar Nyelvtörténeti,
Szociolingvisztikai, Dialektológiai Tanszék. Budapest. 301 310.
Raátz Judit 2011. Nick as self attributed name. In: Nouvelle Revue
d'Onomastique.
53:
181-207.
Raátz Judit 2012. Néhány tanács az esszéíráshoz. Magyar Napló. XXIV.
évfolyam. November. 65 66.
Tankönyvek, oktatási segédletek:
Kommunikáció a kereskedelmi szakképzés számára. Budapest, 1999,
2000, 2001, 2002, 2003., 2005. Nemzeti Tankönyvkiadó, pp. 101
Kommunikáció a vendéglátó- és az idegenforgalmi szakképzés számára.
Budapest, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003., 2005. Nemzeti
Tankönyvkiadó, pp. 145
Nyelvi-kommunikációs tankönyv a szakiskolák 9. évfolyama számára.
Budapest, 2001, 2002, 2003., 2005. Nemzeti Tankönyvkiadó, pp. 160
Útmutató a Nyelvi-kommunikációs tankönyv a szakiskolák 9. évfolyama
számára. Budapest, 2001, Nemzeti Tankönyvkiadó, pp. 18
Nyelvi-kommunikációs tankönyv a szakiskolák 10. évfolyama számára.
Budapest, 2002, 2003., 2005. Nemzeti Tankönyvkiadó, pp. 149
Útmutató a Nyelvi-kommunikációs tankönyv a szakiskolák 10. évfolyama
számára. Budapest, 2002, Nemzeti Tankönyvkiadó, pp. 17
Kommunikációs ismeretek. Távoktatási tanulási útmutató. 0.
évfolyam. Gödöllő, 1994, 1996. „Tehetségért Mozgalom”,
pp. 28
Nyelvi-kommunikációs tankönyv a szakiskolák 9. évfolyama számára.
Budapest, 2009. Nemzeti Tankönyvkiadó, pp. 176.
Nyelvi-kommunikációs tankönyv a szakiskolák 10. évfolyama számára.
Budapest, 2009. Nemzeti Tankönyvkiadó, pp. 167.
Tankönyvek, oktatási segédletek társszerzővel:
Kommunikáció szóban és írásban jegyzet nem magyar szakos
tanárjelölteknek. Budapest, 1995, Korona Kiadó, pp. 184 (Társszerző:
Fercsik Erzsébet)
Kommunikáció szóban és írásban. Budapest, 1996, 1998, 1999, 2001,
2003., 2004.. Krónika Nova Kiadó, pp. 184 (Társszerző: Fercsik
Erzsébet)
Üzleti kommunikáció. Budapest, 1999, 2001, 2003., 2005. Nemzeti
Tankönyvkiadó, pp. 224 (Társszerző: Langer Katalin)
Kommunikáció és nyelvhasználat. 2006. Nemzeti Tankönyvkiadó, pp. 205
(Társszerző: Fercsik Erzsébet)
A 8 évfolyam számára készült Magyar nyelv és kommunikáció
tankönyvcsalád tagjai (75–131. társszerző: Antalné Szabó
Ágnes):
Magyar nyelv és kommunikáció. Tankönyv 11–12 éveseknek.
Budapest, 1997, 1998, 1999, 2000, Nemzeti Tankönyvkiadó, pp. 191
Magyar nyelv és kommunikáció. Tankönyv az 5–6. évfolyam
számára. Budapest, 2001, 2002, 2003, 2004. Nemzeti Tankönyvkiadó,
pp. 187
Magyar nyelv és kommunikáció. Munkafüzet 11 éveseknek. Budapest,
1997, 1998, 1999, 2000. Nemzeti Tankönyvkiadó, pp. 156
Magyar nyelv és kommunikáció. Munkafüzet az 5. évfolyam számára.
Budapest, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005. Nemzeti Tankönyvkiadó, pp.
172
Magyar nyelv és kommunikáció. Munkafüzet 12 éveseknek. Budapest,
1997, 1998, 1999, 2000, 2001, Nemzeti Tankönyvkiadó, pp. 156
Magyar nyelv és kommunikáció. Munkafüzet a 6. évfolyam számára.
Budapest, 2002, 2003, 2004, 2005. Nemzeti Tankönyvkiadó, pp. 170
Magyar nyelv és kommunikáció. Feladatlapok 11 éveseknek. Budapest,
1997, 1998, 1999, 2000, Nemzeti Tankönyvkiadó, pp. 31
Magyar nyelv és kommunikáció. Feladatlapok az 5. évfolyam számára.
Budapest, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005. Nemzeti Tankönyvkiadó, pp.
30
Magyar nyelv és kommunikáció. Feladatlapok 12 éveseknek. Budapest,
1997, 1998, 1999, 2000, 2001, Nemzeti Tankönyvkiadó, pp. 30
Magyar nyelv és kommunikáció. Feladatlapok a 6. évfolyam számára.
Budapest, 2002, 2003, 2004, 2005. Nemzeti Tankönyvkiadó, pp. 30
Tanári kézikönyv a Magyar nyelv és kommunikáció 11–12
éveseknek c. tankönyvcsaládhoz. Budapest, 1997, 1998, 2000, Nemzeti
Tankönyvkiadó, pp. 93
Tanári kézikönyv a Magyar nyelv és kommunikáció 5–6. évfolyama
számára c. tankönyvcsaládhoz. Budapest, 2002, 2003, 2004, 2005.
Nemzeti Tankönyvkiadó, pp. 98
Magyar nyelv és kommunikáció. Tankönyv 13–14 éveseknek.
Budapest, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, Nemzeti Tankönyvkiadó, pp.
180
Magyar nyelv és kommunikáció. Tankönyv a 7–8. évfolyam
számára. Budapest, 2003, 2004, 2005. Nemzeti Tankönyvkiadó, pp. 180
Magyar nyelv és kommunikáció. Munkafüzet 13 éveseknek. Budapest,
1998, 1999, 2000, 2001, 2002, Nemzeti Tankönyvkiadó, pp. 167
Magyar nyelv és kommunikáció. Munkafüzet a 7. évfolyam számára.
Budapest, 2003, 2004, 2005. Nemzeti Tankönyvkiadó, pp. 167
Magyar nyelv és kommunikáció. Munkafüzet 14 éveseknek. Budapest,
1998, 1999, 2000, 2001, 2002, Nemzeti Tankönyvkiadó, pp. 156
Magyar nyelv és kommunikáció. Munkafüzet a 8. évfolyam számára.
Budapest, 2004., 2005. Nemzeti Tankönyvkiadó, pp. 167 (megjelenés
alatt)
Magyar nyelv és kommunikáció. Feladatlapok 13 éveseknek. Budapest,
1998, 1999, 2000, 2001, 2002, Nemzeti Tankönyvkiadó, pp. 30
Magyar nyelv és kommunikáció. Feladatlapok a 7. évfolyam számára.
Budapest, 2003, 2004, 2005. Nemzeti Tankönyvkiadó, pp. 30
Magyar nyelv és kommunikáció. Feladatlapok 14 éveseknek. Budapest,
1998, 1999, 2000, 2001, 2002, Nemzeti Tankönyvkiadó, pp. 30
Magyar nyelv és kommunikáció. Feladatlapok a 8. évfolyam számára.
Budapest, 2004., 2005. Nemzeti Tankönyvkiadó, pp. 30 (megjelenés
alatt)
Tanári kézikönyv a Magyar nyelv és kommunikáció 13–14
éveseknek c. tankönyvcsaládhoz. Budapest, 1998, 2000, 2001, Nemzeti
Tankönyvkiadó, pp. 116
Tanári kézikönyv a Magyar nyelv és kommunikáció 7 8. évfolyam
számára c. tankönyvcsaládhoz. Budapest, 2004, 2005. Nemzeti
Tankönyvkiadó.
Magyar nyelv és kommunikáció. Tankönyv 15–16 éveseknek.
Budapest, 1999, 2000, Nemzeti Tankönyvkiadó, pp. 182
Magyar nyelv és kommunikáció. Tankönyv a 9–10. évfolyam
számára. Budapest, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005. Nemzeti
Tankönyvkiadó, pp. 185
Magyar nyelv és kommunikáció. Munkafüzet 15 éveseknek. Budapest,
1999, 2000, Nemzeti Tankönyvkiadó, pp. 152
Magyar nyelv és kommunikáció. Munkafüzet a 9. évfolyam számára.
Budapest, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005. Nemzeti Tankönyvkiadó, pp.
166
Magyar nyelv és kommunikáció. Munkafüzet 16 éveseknek. Budapest,
1999, 2000, Nemzeti Tankönyvkiadó, pp. 152
Magyar nyelv és kommunikáció. Munkafüzet a 10. évfolyam számára.
Budapest, 2002, 2003, 2004, 2005. Nemzeti Tankönyvkiadó, pp. 152
Magyar nyelv és kommunikáció. Feladatlapok 15 éveseknek. Budapest,
1999, 2000, Nemzeti Tankönyvkiadó, pp. 30
Magyar nyelv és kommunikáció. Feladatlapok a 9. évfolyam számára.
Budapest, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005. Nemzeti Tankönyvkiadó, pp.
30
Magyar nyelv és kommunikáció. Feladatlapok a 16 éveseknek. Budapest,
1999, 2000, Nemzeti Tankönyvkiadó, pp. 30
Magyar nyelv és kommunikáció. Feladatlapok a 10. évfolyam számára.
Budapest, 2002, 2003, 2004, 2005. Nemzeti Tankönyvkiadó, pp. 30
Tanári kézikönyv a Magyar nyelv és kommunikáció 15–16
éveseknek c. tankönyvcsaládhoz. Budapest, 2000, Nemzeti
Tankönyvkiadó, pp. 122
Tanári kézikönyv a Magyar nyelv és kommunikáció a 9–10.
évfolyama számára c. tankönyvcsaládhoz. Budapest, 2002, 2003, 2004,
2005. Nemzeti Tankönyvkiadó, pp. 139
Magyar nyelv és kommunikáció. Tankönyv 17–18 éveseknek.
Budapest, 2000, 2001, Nemzeti Tankönyvkiadó, pp. 175
Magyar nyelv és kommunikáció. Tankönyv a 11–12. évfolyam
számára. Budapest, 2003, 2004, 2005. Nemzeti Tankönyvkiadó, pp. 176
Magyar nyelv és kommunikáció. Munkafüzet 17 éveseknek. Budapest,
2000, 2001, Nemzeti Tankönyvkiadó, pp. 145
Magyar nyelv és kommunikáció. Munkafüzet a 11. évfolyam számára.
Budapest, 2003, 2004, 2005. Nemzeti Tankönyvkiadó, pp. 147
Magyar nyelv és kommunikáció. Munkafüzet 18 éveseknek. Budapest,
2000, 2001, Nemzeti Tankönyvkiadó, pp. 143
Magyar nyelv és kommunikáció. Munkafüzet a 12. évfolyam számára.
Budapest, 2004, 2005. Nemzeti Tankönyvkiadó. pp. 145
Magyar nyelv és kommunikáció. Feladatlapok 17 éveseknek. Budapest,
2000, 2001, Nemzeti Tankönyvkiadó, pp. 30
Magyar nyelv és kommunikáció. Feladatlapok a 11. évfolyam számára.
Budapest, 2003, 2004, 2005. Nemzeti Tankönyvkiadó, pp. 30
Magyar nyelv és kommunikáció. Feladatlapok 18 éveseknek. Budapest,
2000, 2001, Nemzeti Tankönyvkiadó, pp. 145
Magyar nyelv és kommunikáció. Feladatlapok a 12. évfolyam számára.
Budapest, 2004, 2005. Nemzeti Tankönyvkiadó, pp. 30
Tanári kézikönyv a Magyar nyelv és kommunikáció 17–18
éveseknek c. tankönyvcsaládhoz. Budapest, 2001, Nemzeti
Tankönyvkiadó, pp. 111
Tanári kézikönyv a Magyar nyelv és kommunikáció 11–12.
évfolyam számára c. tankönyvcsaládhoz. Budapest, 2004. Nemzeti
Tankönyvkiadó. (megjelenés alatt)
Tanterv a Magyar nyelv és kommunikáció című tankönyvcsaládhoz.
Budapest, 2001, Nemzeti Tankönyvkiadó, pp. 32
Magyar nyelv és kommunikáció. Feladatgyűjtemény. Leíró magyar
nyelvtan. Budapest, 2001, 2002, Nemzeti Tankönyvkiadó, pp. 135
Magyar nyelv és kommunikáció. Feladatgyűjtemény. Szövegértés és
szövegalkotás. Budapest, 2003, 2004. Nemzeti Tankönyvkiadó, pp. 135
Kerettanterv a Magyar nyelv és kommunikáció c. tankönyvcsaládhoz.
Budapest, 2004, Nemzeti Tankönyvkiadó.
Magyar nyelv és kommunikáció a nyelvi előkészítő évfolyam számára.
Budapest, 2005. Nemzeti Tankönyvkiadó, pp. 175
Magyar nyelv és irodalom. Érettségi feladatgyűjtemény. Budapest,
2005. Nemzeti Tankönyvkiadó, pp. 144 (társszerzők: Antalné Szabó
Ágnes, Hódi Gyuláné)
Beszéd és írás. Tankönyv az 5. osztály számára. Nemzeti
Tankönyvkiadó, Budapest, 2008. (társszerző: Anatalné Szabó Ágnes)
Beszéd és írás. Munkafüzet az 5. osztály számára. Nemzeti
Tankönyvkiadó, Budapest, 2008. (társszerző: Anatalné Szabó Ágnes)
Beszéd és írás. Feladatlap az 5. osztály számára. Nemzeti
Tankönyvkiadó, Budapest, 2009. (társszerző: Anatalné Szabó Ágnes)
Beszéd és írás. Tankönyv az 6. osztály számára. Nemzeti
Tankönyvkiadó, Budapest, 2009. (társszerző: Anatalné Szabó Ágnes)
Beszéd és írás. Munkafüzet az 6. osztály számára. Nemzeti
Tankönyvkiadó, Budapest, 2009. (társszerző: Anatalné Szabó Ágnes)
Beszéd és írás. Feladatlap az 6. osztály számára. Nemzeti
Tankönyvkiadó, Budapest, 2010. (társszerző: Anatalné Szabó Ágnes)
Feladatfüzet I., II. a 2. osztály számára. A világ csodái c.
olvasókönyvhöz és az Édes anyanyelvünk című nyelvtankönyvhöz.
Budapest, 1997, Dinasztia Kiadó, I. pp. 81, II. pp. 135 (társszerző:
Bocsák Veronika)
Kis töprengő – feladatfüzet I., II. a 2. osztály számára. A
világ csodái c. olvasókönyvhöz és az Édes anyanyelvünk című
nyelvtankönyvhöz. Budapest, 2002, Dinasztia Kiadó, I. pp. 80., II.
pp. 128. (társszerző: Bocsák Veronika)
Szavak útján I-II. Integrált feladatfüzet a 3. osztály számára.
Budapest, 1998, 2000, 2002, Dinasztia Kiadó, I. pp. 168, II. pp.
128. (társszerző: Bocsák Veronika)
Szövegek földjén I-II. Integrált feladatfüzet a 4. osztály számára.
Budapest, 1999, Dinasztia Kiadó, I. pp. 106, II. pp. 117.
(társszerző: Bocsák Veronika)
Óravázlatok, írásvetítő-fóliák (társszerző: Antalné Szabó Ágnes)
A szövegszerkesztés állomásai. Tanítási segédanyag az 5. osztály
számára. In: Helyitanterv-építő és módszertani kézikönyv. 1999/II.
Budapest, 1999, Raabe Klett Kiadó, 1–41.
A magyar helyesírás rendszere 1. Tanítási segédanyag a 9. osztály
számára. In: Helyitanterv-építő és módszertani kézikönyv. 1999/I.
Budapest, 1999, Raabe Klett Kiadó, 1–38.
A magyar helyesírás rendszere 2. Tanítási segédanyag a 9. osztály
számára. In: Helyitanterv-építő és módszertani kézikönyv. 1999/III.
Budapest, 1999, Raabe Klett Kiadó, 1–43.
A névmások. Tanítási segédanyag a 6. osztály számára. In:
Helyitanterv-építő és módszertani kézikönyv. 2000/I. Budapest, 2000,
Raabe Klett Kiadó, 1–40.
A szófajok rendszere. Budapest, 1999, Stiefel Kiadó. –
falitabló
Mágneses adathordozók (CD-rom)
Magyar nyelvi tanterv (számítógépes lemez). Budapest, 1997,
Nemzeti Tankönyvkiadó
Kommunikáció, tárgyalástechnika. Oktatási CD-rom. Készült az
Európai Bizottság támogatásával a Leonardo da Vinci program
keretében. Számalk Szakközépiskola. 2003.
Kommunikáció, tárgyalástechnika. Oktatási CD-rom. Készült a
Nemzeti Felnőttképzési Intézet támogatásával. SZÁMALK Oktatási Rt.
2003.
Üzleti kommunikáció. Nemzeti Tankönyvkiadó. (társszerző:
Szőke-Milinte Enikő)
Szövegértés lépésről lépésre. Nemzeti Tankönyvkiadó. 2011.
(alkotószerkesztő) megjelenés alatt
Rovatvezetés
Az Ön hányast adna? c. rovat vezetése a Magyartanítás c.
folyóiratban 1994 januárjától 2003 januárjáig folyamatosan.
Az Ötlettár c. rovat vezetése a Magyartanítás c. folyóiratban
2003 januárjától folyamatosan.
Anyanyelv-pedagógia c. internetes folyóirat Tanulmányok
rovatának a vezetése 2008.
Recenziók, bírálatok:
Gyakorlati kézikönyv óvónők számára (Gósy Mária: Óvónői
beszédviselkedés). könyvismertetés – Magyartanítás,
1992/4. 28. p.
Magyar nyelvi és irodalmi tankönyvek az 1994/95. tanév
tankönyvjegyzékén. Magyartanítás. 1994/1. 3–18. p.
Milyen az Idővándor? Csengőszó 1996/1. 9–11. p.
Dr. Lovász Gabriella–dr. Adamik Tamásné: Ablaknyitogató I.,
II. c. tankönyvének ismertetése. In: Hangay Zoltán (szerk.):
Tankönyvismertetések és kritikák kisiskolások újabb magyar
tankönyveiről. Budapest, 1997, Budapesti Tanítóképző Főiskola,
102–8. p.
A rokon értelmű szavak, szólások és ellentétek szótára.
Magyartanítás. 1999:35–6. p.
Onoma 37–39.
(folyóirat-ismertetés). Névtani Értesítő. 30. szám 2008:297–301.
Raátz Judit 2011. Retorikai lexikon (ismeretés). Nyr. 1: 127 129.
Raátz Judit 2012. Slíz Mariann: Személynevek a középkori
Magyarországon. Könyvismertetés. Névtani Értesítő. 2012.
Szerkesztés
Fercsik Erzsébet–Raátz Judit (szerk.): Irka. Gödöllő,
1992. ELTE ÁITFK Gödöllői Képzési Hely.
Magyar–német nagyszótár. Szerk.: Halász – Földes –
Uzonyi. Akadémiai Kiadó. 1998-ban a magyar nyelvi munkacsoport
tagjaként
Magyar–francia nagyszótár. Szerk.: Echardt – Konrád.
Akadémiai Kiadó. 1999-ben a magyar nyelvi munkacsoport tagjaként
Raátz Judit – Tóthfalussy Zsófia (szerk.) 2010. A retorika és
határtudományai. Trezor kiadó.
Raátz Judit – Tóthfalussy Zsófia (szerk.) 2011. A filozófia és
a szónoki beszéd. Trezor Kiadó.
Raátz Judit – Tóthfalussy Zsófia (szerk.) 2012. A retorikai
elemzés. ELTE BTK. Budapest. 272 p.
Lektorálások
Magassy László: Fogalmazástan 10–16 éveseknek. Budapest, 1995,
Nemzeti Tankönyvkiadó
Magassy László: A fogalmazás tanításának elvei és módszerei.
Budapest, 1995, Nemzeti Tankönyvkiadó
Magassy László – Magassyné Molnár Katalin: Fogalmazási
gyakorlatok 10–16 éveseknek. Budapest, 1995, Nemzeti
Tankönyvkiadó
Nagy L. János: Nyelv–szöveg–játék tizennégy éveseknek.
Budapest, 1995, Nemzeti Tankönyvkiadó
Adamikné Jászó Anna – Gósy Mária – Lénárd András: A
mesék csodái c. 1. osztályos tankönyv. Budapest, 1996, Dinasztia
Kiadó
Bocsák Veronika – L. Békés Júlia – Vasvári Zoltán: A
világ csodái. Olvasókönyv az általános iskola 2. osztálya számára.
Budapest, 1996, Dinasztia Kiadó
Bocsák Veronika – dr. Hangay Zoltán – Vasvári Zoltán:
Mesék földjén, hadak útján. Olvasókönyv az általános iskola 3.
osztálya számára. Budapest, 1998, Dinasztia Kiadó
Bacsó Mónika – Vas Zoltánné: Anyanyelvünk világa 6–7
éveseknek. Budapest, 1998, Nemzeti Tankönyvkiadó
Bakk Gyuláné: Számítógéppel az iratok birodalmában. Nemzeti
Tankönyvkiadó, 1998.
Bacsó Mónika – Vas Zoltánné: Anyanyelvünk világa 7-8
éveseknek. Budapest, 1999, Nemzeti Tankönyvkiadó
Bacsó Mónika – Vas Zoltánné: Fogalmazási kalauz. 3. osztály.
Budapest, 1999, Nemzeti Tankönyvkiadó
Bánréti Zoltán: Nyelvtan és kommunikáció 5–7. osztály.
Budapest, 1999, Nodus Kiadó
Bacsó Mónika – Vas Zoltánné: Anyanyelvünk világa 4. osztály.
Budapest, 2001, Nemzeti Tankönyvkiadó
Bacsó Mónika – Vas Zoltánné: Fogalmazási kalauz. 4. osztály.
Budapest, 2001, Nemzeti Tankönyvkiadó
Bacsó Mónika – Vas Zoltánné: Anyanyelvünk világa 8-9
éveseknek. Budapest, 1999, Nemzeti Tankönyvkiadó
Antalné Szabó Ágnes: Anyanyelvi gyakorlófüzet az 1–2. osztály
számára. Helyesírás, nyelvtan, szövegértés. Budapest, 2004, Nemzeti
Tankönyvkiadó
Antalné Szabó Ágnes: Anyanyelvi feladatgyűjtemény a 3–4.
osztály számára. Nyelvtan, helyesírás, szövegértés. Budapest, 2004,
Nemzeti Tankönyvkiadó
Szőke-Milinte Enikő: A kommunikációs kompetencia fejlesztése.
Piliscsaba, 2005. Pázmány Péter Katolikus Egyetem BTK.
2004–2010. az emelt és középszintű magyar nyelvi érettségi
írásbeli feladatok és szóbeli tételek.
|
|