Conference presentations

 

Gerőcs M. – Pintér L.: Hogyan értik a magyar gyerekek a számneves kifejezéseket? Nyelvészdoktoranduszok 16. Országos Konferenciája, Szeged, Nov. 29–30., 2012. 

Gerőcs M. – Pintér L.: How do Hungarian preschoolers interpret number words? Conference of the Student Organization of Linguistics in Europe (ConSOLE) 21., Potsdam, Jan. 9–11., 2013.

Gerőcs M. – Pintér L.: Do Hungarian preschoolers always understand number words exactly? International Conference on the Structure of Hungarian (ICSH) 11., Piliscsaba, Aug. 29–31., 2013.

Gerőcs M. – Pintér L.: How do Hungarian preschoolers interpret number words? Workshop on the Acquisition of Quantification, Amherst, 4-5 Oct., 2013:

É. Kiss K. – Gerőcs M. – Zétényi T.: Hungarian preschoolers’ interpretation of doubly quantified sentences Workshop on the Acquisition of Quantification, Amherst, 4-5 Oct., 2013:

Gerőcs M. – Pintér L.: A gyerekek mindig pontosan értik a számneveket? Nyelvészdoktoranduszok 17. Országos Konferenciája, Szeged, Nov. 28–29., 2013.

Gerőcs M. – Pintér L.: Do Hungarian preschoolers understand number words exactly? Budapest CEU Conference on Cognitive Development, Jan. 9-11, 2014:

Zétényi T. – Gerőcs M. – É. Kiss K.: How do Hungarian preschoolers interpret doubly quantified sentences? Evidence from eye tracking. Budapest CEU Conference on Cognitive Development, Jan. 9-11, 2014:

Pintér L.: A "csak" partikula értelmezése óvodáskorban. Nyelvészdoktoranduszok 18. Országos Konferenciája, Szeged, Nov. 20–21., 2014.

Pintér L.: Preschoolers’ interpretation of the focus particle csak ’only’ in Hungarian. Conference of the Student Organization of Linguistics in Europe (ConSOLE) 23., Paris, Jan. 7–9., 2015.

Bende-Farkas Ágnes: Long-Distance Binding of Indeterminate Pronouns in the History of Hungarian. 16th Diachronic Generative Syntax Conference (DiGS16), Research Institute for Linguistics, Hungarian Academy of Sciences, 2014. július 3–5.

É. Kiss Katalin - Zétényi Tamás: Children,s scope interpretation of doubly quantified sentences and the problem of isomorphism. Sinfonija VII, University of Graz, Sept. 24-26, 2014.  

É. Kiss Katalin - Zétényi Tamás: Quantifier spreading: Children mislead by ostensive cues. The International Conference on Language Acquisition, Language Disorder and language Assessment. Tsinghua University, Peking, Nov. 8-9, 2014.  

É. Kiss Katalin - Gerőcs Mátyás - Pintér Lilla - Zétényi Tamás: Ostension effect in Language acquisition experiments. Budapest CEU Colloquium on Cognitive Development. Jan. 8-10, 2015.  

Bende-Farkas Ágnes: We Must All Hang Together. On the Semantics of All. BuPhoC (Budapest Phonology Circle & Linguistics Discussion Group), ELTE BTK Angol-Amerikai Intezet, Angol Nyelveszeti Tanszek  (SEAS, DELG), 2015. április 28.

Pintér L.: The acquisition of the exhaustive interpretation of Hungarian focus constructions. International Conference on the Structure of Hungarian (ICSH) 12., Leiden, May 22–23., 2015.

Bende-Farkas Ágnes: Universal Quantification in Old Hungarian. MTA Nyelvtudományi Intézet, 2015. június 4.

É. Kiss Katalin - Zétényi Tamás: Children’s scope interpretation of doubly quantified sentences and the problem of isomorphism. BLINC: Budapest Linguistic Conference, 2015. június 18-20. ELTE Angol-Amerikai Intézet.

É.Kiss K. - Zétényi T.: A methodological problem of language acquisition studies. SLE 2015. 48th Annual Meeting of the Societas Linguistica Europaea. Experimental Pragmatics Workshop. Leiden, September 2–5, 2015.

Pintér L.: Experimental investigation of the exhaustivity of structural focus. Central European Conference in Linguistics for Graduate Students (CECIL’S) 5. Olomouc, September 4–5, 2015.

Pintér L.: Focus interpretation in Child Hungarian. Generative Approaches to Language Acquisition (GALA) 12. Nantes, September 10–12, 2015.

É. Kiss K. - Zétényi T.: When is children’s scope interpretation non-isomorphic, and why? Generative Approaches to Language Acquisition (GALA) 12. Nantes, September 10–12, 2015.  

É. Kiss K. - Pintér L. - Zétényi T.: Ostension effect in children's interpretation of quantification. Poszter. Generative Approaches to Language Acquisition (GALA) 12. Nantes, September 10–12, 2015.

É. Kiss K. – Zétényi T.: When is children’s scope interpretation non-isomorphic, and why? Workshop on Linguistic and Cognitive Aspects of Quantification. Budapest, October 16–17, 2015.

Pintér L.: A kísérletes módszertan térnyerése az elméleti nyelvészetben. A nyelvtudomány technológiai alapú evolúciója (előadássorozat). Budapest, November 10, 2015.

Pintér L.: Children’s interpretation of asserted, presupposed, and pragmatically implied exhaustivity. Boston University Conference on Language Development (BUCLD) 40. Boston, November 13–15, 2015.

Harmati-Pap Veronika:  Postpositions in temporal and spatial meaning in language acquisition. Linguistics Beyond And Within, Lublin, Oct. 22–23., 2015.

Harmati-Pap Veronika:  Az időbeliség kifejezése a gyermeknyelvben. Nyelvészdoktoranduszok 19. Országos Konferenciája, Szeged, Nov. 12–13., 2015.

Pintér Lilla – Zétényi Tamás – É. Kiss Katalin: Susceptibility to ostensive communication culminates at 8-9 years of age. Budapest CEU Conference on Cognitive Development, Jan. 7–9, 2016.  

Pintér Lilla: Exhaustivity of structural focus in Hungarian: presupposition or implicature? 38. Jahrestagung der Deutschen Gesellschaft für Sprachwissenschaft (DGfS), Workshop: Presuppositions in language acquisition, Febr. 24, 2016.

Zétényi Tamás – Gerőcs Mátyás – É. Kiss Katalin: Óvodások és a két kvantoros mondatok: válaszidő és szemmozgás. II. Magyar Szemmozgáskutatás Konferencia, Kecskemét, 2016. június 10.

É. Kiss Katalin - Zétényi Tamás: Linguistic pathway to multiplication. Psycholinguistic investigations into number and quantification in natural language, Wroclaw, Poland, Aug. 29-30, 2016.

Tóth Ágnes, É. Kiss Katalin, Tom Roeper: The role of the visible functional head in the interpretation of recursion. GALANA 7, University of Illinois at Urbana-Champaign, September 8–10, 2016.

Harmati-Pap Veronika – Bende-Farkas Ágnes: The Acquisition of Temporal Connectives in Hungarian Children. VIII. International Conference of Language Acquisition, Palma de Mallorca, September 7–9, 2016.

Harmati-Pap Veronika: Before and After with Temporal and Spatial Meaning in Language Acquisition. VIII. International Conference of Language Acquisition, Palma de Mallorca, September 7–9, 2016.

Pintér Lilla: Preschoolers’ Interpretation of Presupposed and Pragmatically Implied Exhaustivity. VIII. International Conference of Language Acquisition, Palma de Mallorca, September 7–9, 2016.

Tóth Ágnes: The acquisition of recursive possessive structures in Hungarian. 4th Bucharest Colloquium of Language Acquisition, Workshop on the Acquisition of Recursion, Bucharest, Romania, Nov. 18, 2016.

Tóth Ágnes: A magyar rekurzív birtokos szerkezet elsajátítása a nemzetközi kutatások tükrében. Nyelvészdoktoranduszok 20. Országos Konferenciája, Szeged, Nov. 30 – Dec. 1, 2016.

Harmati-Pap Veronika: „Előrehaladás” térben és időben. Téri és idői referenciakeret-vizsgálat a magyar nyelvben. Nyelvészdoktoranduszok 20. Országos Konferenciája, Szeged, Nov. 30 – Dec. 1, 2016.

É. Kiss Katalin – Zétényi Tamás: Linguistic pathway to multiplication. Budapest CEU Conference on Cognitive Development, Jan. 5–7, 2017. 

Pintér Lilla: The Role of Contextual Factors in Preschoolers’ Interpretation of Presupposed Exhaustivity. Theoretical and Experimental Approaches to Presuppositions Workshop, Genova, March 3-5, 2017.

Tóth Ágnes: The role of the functional heads in Hungarian PP recursion. 2nd Budapest Linguistics Conference (BLINC 2), Budapest, June 1–3, 2017.

É. Kiss Katalin –Zétényi Tamás: Can children manipulate quantifier domains? Workshop: Implicatures or domain restriction/domain widening? Theoretical and experimental approaches (IoD 2017), Budapest, June 19–20, 2017.

Tóth Ágnes: The role of the functional heads in Hungarian PP recursion. 13th International Conference on the Structure of Hungarian (ICSH 13), Budapest, June 29–30, 2017.

É. Kiss Katalin – Langó-Tóth Ágnes – Pintér Lilla 2018. The meaning of some. Poszter. Dubrovnik Conference on Cognitive Science (DuCog) X. – Communication, Pragmatics, and Theory of Mind (Dubrovnik, 2018. május 24–27).